کد خبر: 1236741
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۰
افراد باهوش ممکن است دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به مسائل روزمره داشته باشند. این تفاوت می‌تواند موجب نوعی بیگانگی یا فاصله‌گیری از سایرین شود. 

جوان آنلاین: کانال تلگرامی «اسمارت تکنیک» نوشت: دلایل مختلفی برای اینکه چرا افراد باهوش بیشتر تمایل به تنهایی دارند، می‌توان ذکر کرد که برخی از آن‌ها را در این نوشته براتون آوردم. به عنوان یک منبع معتبر، مقاله‌ای از مجله روانشناسی (Journal of Counseling Psychology) اطلاعات مفیدی در این زمینه ارائه داده است. 
۱. نیاز به تحریک ذهنی بالا: افراد باهوش نیاز به تحریک ذهنی بالاتری دارند. وقتی که در محیط‌های اجتماعی معمولی قرار می‌گیرند، ممکن است احساس کنند که گفتگو‌ها سطحی هستند و نمی‌توانند نیاز‌های ذهنی‌شان را برآورده کنند. 
۲. تفاوت‌های فکری: افراد باهوش ممکن است دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به مسائل روزمره داشته باشند. این تفاوت می‌تواند موجب نوعی بیگانگی یا فاصله‌گیری از سایرین شود. 
۳. افزایش حساسیت: هوش بالا ممکن است با افزایش حساسیت عاطفی و اجتماعی همراه باشد. این حساسیت می‌تواند موجب شود که افراد باهوش زمان بیشتری را به تفکر و تحلیل مسائل اختصاص دهند و کمتر به تعاملات اجتماعی بپردازند. 
۴. استقلال‌طلبی: افراد باهوش معمولاً نیاز کمتری به تأیید اجتماعی و وابستگی به دیگران دارند. 
آن‌ها ممکن است بیشتر به فعالیت‌های فردی مثل مطالعه، پژوهش و کار روی پروژه‌های شخصی علاقه‌مند باشند. 
یک مطالعه انجام شده از سوی Li and Kanazawa در مجموعه داده‌های سلامت طولانی‌مدت (Longitudinal Study of Health) نیز نشان داده که افراد با ضریب هوشی بالاتر تمایل کمتری به شرکت در فعالیت‌های اجتماعی داشته و احساس خوشحالی بیشتری هنگام شرکت کمتر در چنین فعالیت‌هایی دارند. 
منبع این مطالعه در مجله British Journal of Psychology منتشر شده است.

برچسب ها: باهوش ، روانشناسی ، تنهایی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار